•  

    Tavlusun Mahallesi Yuvallak Dede Caddesi Ersin Sitesi No:99/B Melikgazi/KAYSERİ

BLOG

image

TAPU SATIŞI İÇİN GEREKLİ BELGELER NELERDİR ?

       İnşaası yeni tamamlanmış inşaatların konut satışlarında ilk tapu belgesi verilir. Önceden ruhsatı olan ve iskan belgesi alınmış konutların satışları için firma sahibinin yada müteahhidin aldığı ilk tapu senedi, konut satışında da geçerli olur.

Tapu Devri için gerekli olan belgeler;
Rayiç Belgesi

   Rayiç belgesi belediyeden alınır ve söz konusu belge ada parsel numarası ve tapu kütüğünde kayıtlı olan gayrimenkul malikinin kimlik bilgilerine göre, evin rayiç bedelini gösterir.

T.C. Nüfus Cüzdanı

   Tapu satışı için gerekli olan belgelerden bir diğeri de alıcı ve satıcının kimliklerinin aslı ve birer adet fotokopileridir.

Borcu Yoktur Belgesi

   Belediyelerden alınan ”borcu yoktur” yazısı ile tapu satış işlemi yapılabilir.

Tapu Belgesi

   Tapu belgesinin aslı ya da fotokopisini hazır bulundurması gerekir.

DASK

     Tapu satış işlemlerinde gerekli olan bir diğer evrak DASK Zorunlu Deprem Sigortasıdır. Ev alım- satımlarında zorunlu deprem sigortası belgesinin mevcut olması gerekir. Söz konusu bu belge hem tapu kaydı hem de konutun abonelikleri için gereklidir.

    DASK'ı Alıcı mı Satıcı mı Öder? Satışın ardından hak sahibi alıcı olacağından, zorunlu deprem sigortası alıcı tarafından yaptırılmalıdır. Satış gerçekleştikten sonra deprem sonrası olası zararlar, alıcıya ödenir. Ayrıca, satın alma sürecinde, alıcının kredi kullanabilmesi için zorunlu deprem sigortası yaptırması gerekir.

Vekaletname

   Eğer söz konusu taşınmaz konut ise ve ilgili konutun alım-satım işlemi malik yerine başka biri tarafından ya da emlakçı tarafından yapılacaksa noterden vekaletname alması gereklidir. Buna göre denilebilir ki; önceden hazırlanmış olan noter onaylı vekaletname, tapu satış işlemleri için gerekli belgelerden birisidir.

Randevu

     Telefonla randevu almak için 181 nolu hattı arayabilirsiniz. İnternetten Tapu randevusu https://randevu.tkgm.gov.tr/ adresi üzerinden online olarak gerçekleştiriliyor.

Özel ve Tüzel Kişilerde Gerekli Evraklar Nelerdir?

   Burada vurgulamak gerekir ki tapu satış işlemlerinde söz konusu işlem şahıs ya da tüzel kişilere göre farklılık gösterir. Buna göre şahıs ya da tüzel kişilerin yapacağı tapu satış işlemlerinde gerekli olan evraklar aşağıda sıralanmıştır.

Gerçek Kişilerde Gerekli Evraklar

  • İlgili taşınmazın tapusunun aslı ya da fotokopisi
  • Türkiye Cumhuriyet kimlik belgesi ya da pasaport
  • T.C. kimlik numarası ve vergi numarası
  • Noterden alınmış vekaletname

Tüzel Kişilerde Gerekli Evraklar

  • Türk Ticaret Kanunu hükümlerine tabi olan şirketlerin ticaret sicil memurluğu tarafından düzenlenmiş, taşınmaz mala ilişkin satışlarda yetkinin ve yetkililerin kimlik bilgilerinin açıkça yer aldığı yetki belgesi. Söz konusu bu yetki belgesi ilgili sanayi ve ticaret odası müdürlüğünden alınır.
  • Söz konusu şirketin vergi levhası aslı ile örneği, yönetim kurulu seçiminin yer aldığı sicil gazetesi örneği,
  • İlgili şirketin imza sirküleri,
  • Şirket adına vekil kişinin vekalet aslı.
  • Rayiç değer belgesi ve vergi borcu yoktur yazısı.



Benzer İçerikler

GAYRİMENKULDE KİRA GELİRLERİNİN VERGİLENDİRİLMESİ

    Gayrimenkul Kavramı: Gayrimenkul kelime anlamı olarak...

TAPU TAKAS

  Tapu Takas, Türkiye’de yerleşik bir bankada hesabı bulunan gerçek,tüzel ve VKN veya yabancı...

TAPU SATIŞI İÇİN GEREKLİ BELGELER NELERDİR ?

       İnşaası yeni tamamlanmış inşaatların konut satışlarında ilk tapu...